Portofoliul cadrului didactic de gimnaziu si liceu



            I.  PROIECTARE / EVIDENŢĂ/ EVALUARE

                     1. PROIECTARE
                             a) Planificare anuală ;
                             b) Proiectarea unităţilor de învăţare ;
                             c) Programe şcolare pentru discipline opţionale noi;
                             d)  Proiectarea pregătirii suplimentare a elevilor capabili de 
                                  performanţă ;
                             e) Proiectarea pregătirii elevilor ce prezintă dificultăţi in                                                                                 învăţare;
                             f) Crearea de softuri educaţionale în specialitate.*

                    2. EVIDENTA
                              a)  Rezultate deosebite obţinute în pregătirea elevilor în raport cu standardele curriculare de performanţă;
                              b)  Performanţe în pregătirea elevilor la concursurile de profil/                                                                                    olimpiade,alte concursuri;
                              c)  Rezultate la examene naţionale ;
                              d)  Rezultatele evaluării predictive ;
                              e)  Rezultatele evaluărilor periodice ;
                              f)  Graficul de desfăşurare a tezelor semestriale ;
                              g)  Iniţierea şi aplicarea unor proiecte de predare a disciplinei  prin utilizarea programului A.E.L. în cadrul şcolii, dacă  există condiţiile tehnice necesare;*
                              h)  Evidenta elevilor capabili de performanta ;
                              i)  Evidenta elevilor care prezintă dificultăţi in învăţare ;
                              j)  Orarul saptamanal si al pregatirilor suplimentare;
                              k)  subiecte la teze semestriale (unde este cazul);
                              l)  Fisa de autoevaluare pentru obtinerea calificativului anual;

                     
                       3. INSTRUMENTE DE EVALUARE SI NOTARE
                       a)  chestionare;
                               b)  tipuri diferite de itemi de evaluare;
                               c)  grile ;
                               d)  teste, etc. ;

4.         RESURSE MATERIALE PROPRII (liste)
a)       cărţi, almanahuri, culegeri, texte, teste, etc. ;
b)      dischete, CD-uri, DVD-uri, casete video, casete audio, folii retroproiector, etc. ;
c)       atragerea de finanţări pentru activităţi în specialitate; *

                          
5.         DOCUMENTE CURRICULARE NECESARE
a)       Programe şcolare ;
b)      Ghiduri metodologice de aplicare a programelor şcolare ;
c)       Precizări metodologice cu privire la predarea specialităţii
( M.E.C.T, I.S.J. Brasov ) ;
d)      Programele de examene naţionale ;
e)       Subiectele pentru examene naţionale ;


6.         ACTIVITATI EXTRACURRICULARE DESFĂŞURATE ÎN CADRUL SPECIALITĂŢII:
a)       mese rotunde, dezbateri, întâlniri ;*
b)        excursii, drumeţii ;*
c)       activităţi desfăşurate în vederea realizării echităţii în educaţie;*


                    II.  DEZVOLTARE PROFESIONALĂ ŞI ÎNAINTARE   ÎN  CARIERĂ

 1. PERFECTIONARE METODICA
       a)  definitivat, grade didactice, doctorat ;
           b)  cursuri de perfecţionare, formare şi abilitare curriculară;
           c)  participări la sesiuni de referate, mese rotunde, simpozioane ;
           d)  participare cu referate la cercurile pedagogice ;
           e)  cercetare ştiinţifică.
                                                 
                    2. ACTIVITATE PUBLICISTICA
                           a)  articole in diverse publicaţii ;*
                                b)  cărţi in domeniul educaţional;*
                                c)  caiete metodice / ghiduri metodologice ;*
                               
                       3. DOCUMENTE PRIVIND CALITATEA DE :
                                a) mentor ;*
                                b) tutore;*
                                c) formator local/ judeţean/ naţional;*
                                d) propunător de subiecte la concursuri/ olimpiade/ examene                                                                               naţionale;*
                                e) membru în comisia de organizare a concursurilor/                                                                            olimpiadelor/ examenelor naţionale;*
                                 f) însoţitor/ supraveghetor al elevilor la concursuri şi olimpiade                                                           şcolare;*
                                 g) membru în Comisia naţională de specialitate/ comisii de  lucru ale I.Ş.J./ M.E.C. T.( contribuţii la elaborarea de  programe şcolare , regulamente, metodologii, îndrumătoare/ghiduri, manuale şcolare, auxiliare didactice, etc.)*
                                 h) coordonator cerc pedagogic/ metodist/ membru în consiliu                                                                              consultativ al inspectorului de specialitate;*
                                 i) îndrumător reviste şcolare/membru în colectivul de redacţie                                                                             al revistelor de specialitate;*
                                 j) evaluator manuale;*
                                 k) membru în comisii ştiinţifice; *

                        4. PARTICIPAREA LA PROIECTE ŞI PARTENERIATE:
                                 a) rezultatele comunicării cu părinţii şi autorităţile locale                                                                  concretizate în reducerea abandonului şcolar, a delicvenţei  juvenile, a comportamentelor marginale*
                                 b) proiecte de parteneriat educaţional: local/ judeţean /                                                                                           naţional / internaţional;*
                                 c) proiecte în cadrul programelor de reformă coordonate de  I.Ş.J./ M.Ed.C.;*
                                 d) coordonarea activităţilor Strategiei Naţionale de Acţiune
                                        Comnitară;*
                                  e) integrarea copiilor cu cerinţe educative speciale;
realizări în educaţia adulţilor şi reconversia profesională.*
                             

                         5. PREMII ŞI RECOMPENSE:
                                   a) scrisori de mulţumire, diplome, ordine, medalii acordate de                                                              M.Ed. C., Guvernul/ Preşedinţia României , alte institutii centrale;*
                                   b) salarii de merit, gradaţii de merit, scrisori de mulţumire,                                                                   diplome acordate la nivel local şi judeţean;*
                                         

             NOTĂ:

                    Itemii scrisi cu Times New Roman sunt obligatorii iar cei cu Times New Roman Italic *, daca este cazul;
                   Prezentul portofoliu va fi completat la nivelul fiecărei discipline de învăţământ, în conformitate cu specificul şi cerinţele specialităţii.