I. PROIECTARE / EVIDENŢĂ/ EVALUARE
1. PROIECTARE
a) Planificare anuală ;
b) Proiectarea unităţilor de învăţare ;
c) Programe şcolare pentru discipline opţionale noi;
d) Proiectarea pregătirii suplimentare a elevilor capabili de
performanţă ;
e) Proiectarea pregătirii elevilor ce prezintă dificultăţi in învăţare;
f) Crearea de softuri educaţionale în specialitate.*
2. EVIDENTA
a) Rezultate deosebite obţinute în pregătirea elevilor în raport cu standardele curriculare de performanţă;
b) Performanţe în pregătirea elevilor la concursurile de profil/ olimpiade,alte concursuri;
c) Rezultate la examene naţionale ;
d) Rezultatele evaluării predictive ;
e) Rezultatele evaluărilor periodice ;
f) Graficul de desfăşurare a tezelor semestriale ;
g) Iniţierea şi aplicarea unor proiecte de predare a disciplinei prin utilizarea programului A.E.L. în cadrul şcolii, dacă există condiţiile tehnice necesare;*
h) Evidenta elevilor capabili de performanta ;
i) Evidenta elevilor care prezintă dificultăţi in învăţare ;
j) Orarul saptamanal si al pregatirilor suplimentare;
k) subiecte la teze semestriale (unde este cazul);
l) Fisa de autoevaluare pentru obtinerea calificativului anual;
3. INSTRUMENTE DE EVALUARE SI NOTARE
a) chestionare;
b) tipuri diferite de itemi de evaluare;
c) grile ;
d) teste, etc. ;
4. RESURSE MATERIALE PROPRII (liste)
a) cărţi, almanahuri, culegeri, texte, teste, etc. ;
b) dischete, CD-uri, DVD-uri, casete video, casete audio, folii retroproiector, etc. ;
c) atragerea de finanţări pentru activităţi în specialitate; *
5. DOCUMENTE CURRICULARE NECESARE
a) Programe şcolare ;
b) Ghiduri metodologice de aplicare a programelor şcolare ;
c) Precizări metodologice cu privire la predarea specialităţii
( M.E.C.T, I.S.J. Brasov ) ;
d) Programele de examene naţionale ;
e) Subiectele pentru examene naţionale ;
6. ACTIVITATI EXTRACURRICULARE DESFĂŞURATE ÎN CADRUL SPECIALITĂŢII:
a) mese rotunde, dezbateri, întâlniri ;*
b) excursii, drumeţii ;*
c) activităţi desfăşurate în vederea realizării echităţii în educaţie;*
II. DEZVOLTARE PROFESIONALĂ ŞI ÎNAINTARE ÎN CARIERĂ
1. PERFECTIONARE METODICA
a) definitivat, grade didactice, doctorat ;
b) cursuri de perfecţionare, formare şi abilitare curriculară;
c) participări la sesiuni de referate, mese rotunde, simpozioane ;
d) participare cu referate la cercurile pedagogice ;
e) cercetare ştiinţifică.
2. ACTIVITATE PUBLICISTICA
a) articole in diverse publicaţii ;*
b) cărţi in domeniul educaţional;*
c) caiete metodice / ghiduri metodologice ;*
3. DOCUMENTE PRIVIND CALITATEA DE :
a) mentor ;*
b) tutore;*
c) formator local/ judeţean/ naţional;*
d) propunător de subiecte la concursuri/ olimpiade/ examene naţionale;*
e) membru în comisia de organizare a concursurilor/ olimpiadelor/ examenelor naţionale;*
f) însoţitor/ supraveghetor al elevilor la concursuri şi olimpiade şcolare;*
g) membru în Comisia naţională de specialitate/ comisii de lucru ale I.Ş.J./ M.E.C. T.( contribuţii la elaborarea de programe şcolare , regulamente, metodologii, îndrumătoare/ghiduri, manuale şcolare, auxiliare didactice, etc.)*
h) coordonator cerc pedagogic/ metodist/ membru în consiliu consultativ al inspectorului de specialitate;*
i) îndrumător reviste şcolare/membru în colectivul de redacţie al revistelor de specialitate;*
j) evaluator manuale;*
k) membru în comisii ştiinţifice; *
4. PARTICIPAREA LA PROIECTE ŞI PARTENERIATE:
a) rezultatele comunicării cu părinţii şi autorităţile locale concretizate în reducerea abandonului şcolar, a delicvenţei juvenile, a comportamentelor marginale*
b) proiecte de parteneriat educaţional: local/ judeţean / naţional / internaţional;*
c) proiecte în cadrul programelor de reformă coordonate de I.Ş.J./ M.Ed.C.;*
d) coordonarea activităţilor Strategiei Naţionale de Acţiune
Comnitară;*
e) integrarea copiilor cu cerinţe educative speciale;
realizări în educaţia adulţilor şi reconversia profesională.*
5. PREMII ŞI RECOMPENSE:
a) scrisori de mulţumire, diplome, ordine, medalii acordate de M.Ed. C., Guvernul/ Preşedinţia României , alte institutii centrale;*
b) salarii de merit, gradaţii de merit, scrisori de mulţumire, diplome acordate la nivel local şi judeţean;*
NOTĂ:
Itemii scrisi cu Times New Roman sunt obligatorii iar cei cu Times New Roman Italic *, daca este cazul;
Prezentul portofoliu va fi completat la nivelul fiecărei discipline de învăţământ, în conformitate cu specificul şi cerinţele specialităţii.