CAPITOLUL I
DISPOZIŢII
GENERALE
Art.1. „Regulamentul de organizare şi funcţionare a asociaţiei sportive
şcolare” cuprinde norme referitoare la organizarea şi funcţionarea asociaţiilor
sportive şcolare, structuri sportive fără personalitate juridică.
Art.2.
Respectarea prezentului regulament este obligatorie pentru personalul de
conducere, îndrumare şi control din Ministerul Educaţiei Naţionale, pentru
personalul din Federaţia Sportului Şcolar şi Universitar, din inspectoratele
şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti, denumite în continuare
inspectorate şcolare, pentru personalul de conducere, îndrumare, control,
didactic de predare şi instruire practică, didactic auxiliar, nedidactic,
pentru elevii şi părinţii care membrii ai asociaţiei sportive şcolare înfiinţată
în cadrul unităţii de învăţământ.
Art.3.
Scopul principal al asociaţiei sportive şcolare îl constituie angrenarea
elevilor în practicarea exerciţiului fizic sub diferitele sale forme, în mod
organizat, într-un sistem variat de activităţi, la nivel şcolar sau
interşcolar, pe baza unor programe proprii sau ale Federaţiei Sportului Şcolar
şi Universitar, ale federaţiilor sportive naţionale, ale inspectoratelor
şcolare şi ale direcţiilor pentru sport şi tineret judeţene, respectiv a
municipiului Bucureşti.
Art.4.
(1) Asociaţia
sportivă şcolară funcţionează în baza legislaţiei generale şi specifice în
vigoare, a prezentului regulament şi a regulamentului intern al unităţii de învăţământ
în cadrul căreia s-a înfiinţat.
(2)
Activitatea asociaţiei sportive şcolare este coordonată de Federaţia Sportului
Şcolar şi Universitar în colaborarea cu inspectoratul şcolar.
CAPITOLUL II
ORGANIZAREA ASOCIAŢIEI
SPORTIVE ŞCOLARE
Art.5.
(1) Asociaţia
sportivă şcolară este structură sportivă înfiinţată conform legislaţiei în
vigoare, prin hotărârea consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ
şi la propunerea a minimum 3 persoane:
elevi majori, părinţi şi personal didactic, care devin membrii fondatori.
(2) Membrii
fondatori ai asociaţiei sportive şcolare sunt avizaţi prin hotărâre a
consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ.
(3)
Asociaţia sportivă şcolară nu are personalitate juridică, se poate constitui ca
societate civilă particulară şi nu este subiect autonom de drept.
(4)
Asociaţia sportivă şcolară se constituie în cadrul unităţii de învăţământ care
are personalitate juridică şi va folosi, pentru realizarea scopului propus,
bazele sportive ale acesteia.
(5) Asociaţia
sportivă şcolară se afiliază la asociaţiile judeţene pe ramură de sport, prin
hotărâre a consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, după
înscrierea în Registrul Sportiv şi obţinerea Certificatului de Identitate
Sportivă, în vederea participării la competiţiile sportive oficiale locale.
(6) Asociaţia
sportivă şcolară se înfiinţată pe durată nedeterminată, activitatea urmând să
înceapă la data înscrierii în Registrul Sportiv şi după obţinerea
Certificatului de Identitate Sportivă.
(7) Sediul
asociaţiei sportive şcolare este în incinta unităţii de învăţământ în cadrul
căreia s-a constituit.
Art.6. Asociaţia sportivă şcolară are în structură secţii pe ramuri de sport, organizate
pe grupe, în funcţie de sex, vârstă, nivel de pregătire etc.
CAPITOLUL III
MANAGEMENTUL ASOCIAŢIEI
SPORTIVE ŞCOLARE
Secţiunea 1
Conducerea
Art.7. Conducerea asociaţiei sportive şcolare este asigurată în conformitate
cu prevederile legislaţiei în vigoare şi a prezentului regulament.
Art.8. Organele de conducere ale asociaţiei sportive şcolare sunt următoarele:
a) Adunarea generală
b) Consiliul de administraţie
al unităţii de învăţământ
Art.9.
(1)
Adunarea generală este formată din totalitatea membrilor fondatori şi a celorlalţi
membrii asociaţi. Membrii consiliului de administraţie al unităţii de
învăţământ sunt membrii asociaţi de drept ai asociaţiei sportive şcolare.
(2) Adunarea
generală numeşte administratorul şi trezorierul asociaţiei sportive şcolare.
Art.10.
(1)
Consiliul de administraţie funcţionează conform prevederilor legale în vigoare.
(2)
Consiliul de administraţie are rol de decizie în domeniul organizatoric şi
administrativ.
Secţiunea 2
Funcţionarea
Art.11. Asociaţia sportivă şcolară începe să funcţioneze din momentul
recunoaşterii acesteia în condiţiile legii.
Art.12. Pe durata funcţionării asociaţiei
sportive şcolare, asociaţii sunt obligaţi să îşi îndeplinească obligaţiile, să
îşi exercite drepturile cu bună credinţă şi să manifeste grijă pentru bunul
mers al asociaţiei.
Secţiunea 3
Drepturile,
obligaţiile şi răspunderile
Art.13.
(1)
Pe durata funcţionării asociaţiei sportive
şcolare, asociaţii au următoarele drepturi:
a) să participe la Adunarea
generală;
b) să aleagă şi să fie aleşi;
c) să participe şi să susţină
activităţile asociaţiei.
(2) Drepturile
asociaţilor sunt netransmisibile.
Art.14. Pe durata funcţionării asociaţiei
sportive şcolară, asociaţii au următoarele obligaţii:
a) să reprezinte cu demnitate
şi corectitudine asociaţia;
b) să-şi aducă aportul în
numerar, bunuri sau prestaţii în muncă.
Art.15. Răspunderea patrimonială a asociaţilor este angajată pentru daunele
cauzate din culpă, chiar dacă prin alte fapte sau acte juridice aceştia ar
aduce foloase societăţii civile. Nu se compensează daunele provocate de asociaţi cu foloasele aduse societăţii de
către aceştia.
Secţiunea 4
Administrarea
Art.16.
(1)
Controlul financiar intern al asociaţiei sportive şcolare va fi
asigurat de un cenzor.
(2)
Pentru asociaţiile cu mai mult de 100 de membrii, înscrişi până la data ultimei
adunări generale, controlul financiar inern se exercită de către o comisie de
cenzori formată din 3 persoane. Cel puţin unul din cenzori trebuie să fie
contabil autorizat sau expert contabil în condiţiile legii.
(3) Cenzorii
pot fi persoane din afara asociaţiei. Alegerea şi revocarea lor este de
competenţa adunării generale.
Art.17.
(1) Administratorul este
obligat să convoace Adunarea asociaţilor la sediul social cel puţin o dată pe
an sau de câte ori este nevoie.
(2) Oricare
dintre asociaţi va putea cere convocarea Adunării generale, arătând scopul
acestei convocări.
Art.18.
(1) Convocarea Adunării
generale se face în scris, cu cel putin 10 zile înainte de data fixată pentru
desfăşurarea acesteia şi va conţine obligatoriu ordinea de zi. Asociaţii pot
conveni şi o altă procedură de convocare.
(2) Adunarea generală este
statutară în prezenţa a jumătate plus unul din membrii asociaţi. În situaţia în
care Adunarea generală este nestatutară, se va convoca o altă Adunare generală,
în aceeaşi zi, cu aceeaşi ordine de zi, care se va desfăşura o oră mai târziu
care va fi statutară şi va putea lua decizii indiferent de numărul membrilor
prezenţi.
Art.19. Hotărârile Adunării generale
se iau cu jumătate plus unu din membrii asociaţi prezenţi la Adunare. Fiecare
membru asociat are dreptul la un vot netransmisibil.
Art.20. La fiecare adunare a
asociaţilor, se va întocmi un proces-verbal de către un secretar numit de
asociaţi care va înscrie într-un registru sigilat şi parafat.
Art.21. Administrarea asociației: Administratorul
numit va reprezenta asociația în raport cu autoritățile, instanțele
judecătorești și terții. Administratorul trebuie să aibă calitatea de asociat
cu puteri depline. Administratorul poate lucra separat, situație în care răspunderea
este individuală.
Art.22. Administratorul poate fi revocat pentru motive temeinice sau în cazul
în care se află în incapacitatea de a exercita calitățile acordate (deces,
boală, demisie) pe o perioadă de cel puțin 30 de zile, caz în care Adunarea
generală va numi un alt administrator pentru conducerea asociației.
Art.23. Administratorul asociației
are următoarele atribuții:
a. elaborează strategia asociației și o supune Adunării
generale;
b. elaborează programele de activitate și le supune Adunării
generale;
c. stabilește programul de funcționare al asociației;
d. stabileste și aprobă necesarul de dotări și
investiții;
e. stabilește structura organizatorică a asociației
și o supune spre aprobare Adunării generale;
f. elaborează regulamentul de ordine interioară și
alte regulamente și li se supune spre aprobare Adunării generale;
g. elaborează bugetul de venituri și cheltuieli și îl
supune spre apobare Adunării generale;
h. prezintă un raport anual Adunării generale privind
activitatea desfășurată pe bază de dare de seamă la sfârșitul exercițiului
financiar;
i. stabilește structura organizatorică a asociației
și supune spre aprobare adunării generale;
j. angajează
și eliberează din funcție personalul asociației cu avizul consiliului de
administraţie al unităţii de învăţământ şi stabilește atribuțiile acestuia;
k. indeplinește orice alte atribuții care nu intra în
competența Adunării generale.
CAPITOLUL IV
PERSONALUL ASOCIAŢIEI
SPORTIVE ŞCOLARE
Art.24.
(1)
În asociaţia sportivă şcolară, pregătirea sportivă a elevilor se realizează
de către: persoane atestate în
domeniul
educaţiei fizice şi sportului.
(2)
În asociaţia sportivă şcolară se încadrează şi se normează posturi
conform structurii organizatorice.
CAPITOLUL V
EVIDENŢA,
PROIECTAREA ŞI EVALUAREA ACTIVITĂŢII ASOCIAŢIEI SPORTIVE ŞCOLARE
Art.25. Evidenţa activităţii asociaţiei sportive şcolare cuprinde totalitatea
datelor referitoare la desfăşurarea procesului instructiv–educativ.
Art.26.
(1) Activitatea
din cadrul asociaţiei sportive şcolare se desfăşoară pe baza documentelor de
identificare, documentelor manageriale şi documentelor de analiză şi sinteză.
(2) Documentele
de identificare sunt:
a)
Certificatul de Identitate Sportivă şi numărul de identificare;
b)
organigrama asociaţiei.
(3) Documentele
manageriale sunt:
a)
documentele elaborate de Ministerul Educaţiei Naţionale care
reglementează activitatea asociaţiei sportive şcolare;
b)
documentele elaborate de Federaţia Sportului Şcolar şi Universitar care
reglementează activitatea asociaţiei sportive şcolare;
c)
regulamentul intern;
d)
planul managerial, cu principalele obiective şi activităţi;
e)
calendarul competiţional; bugetul aferent;
f)
proiectele de parteneriat;
g)
protocoalele de colaborare cu diferite instituţii;
h)
componenţa consiliului de administraţie;
i)
tematicile şedinţelor Adunării generale şi ale şedinţelor consiliului
de administraţie al unităţii de învăţământ şi grafice de desfăşurare;
j)
componenţa şi atribuţiile comisiilor pe probleme specifice activităţii;
k)
încadrarea personalului didactic pe grupe şi niveluri valorice;
l)
evidenţa activităţii de perfecţionare şi formare continuă;
m) fişa postului pentru fiecare
angajat;
n)
contractele individuale de muncă pentru întregul personal;
o)
fişa anuală de evaluare a activităţii personalului;
p)
registrul electronic de evidenţă a salariaţilor.
(4) Documentele de analiză şi
sinteză sunt:
a)
dosarele cu cererile de înscriere ale elevilor sportivi;
b)
raportul semestrial şi anual al activităţii;
c)
dosarul cu documentele de transfer sportiv, contracte şi protocoale
încheiate;
d)
orarul activităţilor didactice;
e)
condica de prezenţă;
f)
registrele de procese verbale;
g)
registrul de inspecţie şcolară;
h)
registrul unic de control;
i)
baza electronică de date a asociaţiei sportive şcolare;
j)
alte documente de evidenţă şi analiză.
Art.27.
(1) Evaluarea
personalului asociaţiei sportive şcolare se face în conformitate cu prevederile
legale specifice în vigoare.
(2) Evaluarea
activităţii elevilor constă în analiza rezultatelor obţinute în competiţiile
sportive.
Art.28.
(1) Anual,
până la data de 31 decembrie, asociaţia sportivă şcolară transmite
inspectoratului şcolar raportul oficial al activităţii desfăşurate anul
calendaristic respectiv, avizat de către conducerea unităţii de învăţământ.
(2) Inspectoratul
şcolar transmite către Federaţia Sportului Şcolar şi Universitar, în 30 de zile
calendaristice de la primirea rapoartelor oficiale, raportul general privind
activitatea asociaţilor sportive şcolare la nivelul judeţului respectiv al
municipiului Bucureşti.
(3) Federaţia
Sportului Şcolar şi Universitar poate solicita inspectoratelor şcolare şi alte
documente specifice activităţilor sportive desfăşurate la nivelul unităţilor de
învăţământ.
CAPITOLUL VI
PĂRINŢII -
PARTENERI EDUCAȚIONALI
Secţiunea 1
Dispoziţii
generale
Art.29.
(1)
Părinţii/tutorii legali au dreptul şi obligaţia de a colabora cu unitatea de
învăţământ, în vederea realizării obiectivelor educaţionale prin asociaţia
sportivă şcolară.
(2)
Părinţii/tutorii legali au obligaţia ca, cel puţin o dată pe lună, să ia
legătura cu profesorul/antrenorul
grupei/grupelor pentru a cunoaşte evoluţia copiilor lor.
Secţiunea 2
Comitetul de
părinţi al grupei/grupelor
Art.30.
(1)
Comitetul de părinţi al asociaţiei/grupei/grupelor se alege în fiecare an, în
adunarea generală a părinţilor elevilor grupei/grupelor, convocată de
profesorul/antrenorul care asigură instruirea elevilor şi care prezidează
şedinţa.
(2) Convocarea
adunării generale pentru alegerea comitetului de părinţi al asociaţiei/grupei/grupelor
are loc în prima jumătate a semestrului I al anului şcolar.
(3) Comitetul de
părinţi al asociaţiei/grupei/grupelor se compune din trei persoane: un
preşedinte şi doi membri.
(4) Profesorul/antrenorul
care asigură instruirea elevilor la grupă/grupe convoacă adunarea generală a
părinţilor la începutul fiecărui semestru şi la încheierea anului şcolar. De
asemenea, profesorul/antrenorul care asigură instruirea elevilor la grupă/grupe
sau preşedintele comitetului de părinţi al clasei pot convoca adunarea generală
a părinţilor ori de câte ori este necesar.
(5) Comitetul de
părinţi al asociaţiei/grupei/grupelor reprezintă interesele părinţilor elevilor
în adunarea generală a părinţilor la nivelul asociaţiei sportive şcolare.
Art.31. Comitetul de părinţi al asociaţiei/grupei/grupelor are următoarele
atribuţii:
a) sprijină asociaţia sportivă
şcolară şi profesorul/antrenorul care asigură instruirea elevilor la
grupă/grupe în activitatea de consiliere şi de orientare socio-profesională sau
de integrare socială a elevilor;
b) sprijină profesorul/antrenorul
care asigură instruirea elevilor la grupă/grupe în organizarea şi desfăşurarea
taberelor, cantonamentelor, activităţilor competiţionale şi a altor activităţi
extraşcolare;
c) are iniţiative şi se implică
în îmbunătăţirea condiţiilor de pregătire sportivă pentru elevii
grupei/grupelor;
d) atrage persoane fizice sau
juridice care, prin contribuţii financiare sau materiale, susţin programe de
modernizare a activităţii de pregătire sportivă şi a bazei materiale a asociaţiei
sportive şcolare;
Art.32.
(1)
Comitetul de părinţi al asociaţiei/grupei/grupelor ţine legătura cu unitatea de
învăţământ prin profesorul/antrenorul care asigură instruirea elevilor la
grupă/grupe.
(2)
Comitetul de părinţi al asociaţiei/grupei/grupelor poate propune, în adunarea
generală, dacă se consideră necesar, o sumă minimă prin care părinţii elevilor
să contribuie la întreţinerea, dezvoltarea şi modernizarea bazei materiale a
asociaţiei sportive şcolare.
(3) Contribuţia
prevăzută la alin.(2) nu este
obligatorie, iar neachitarea acesteia nu poate limita, în niciun caz, exercitarea de către elevi a activităților prevăzute
de prezentul regulament şi de prevederile legale în vigoare. Informarea celor
implicaţi cu privire la conţinutul acestui articol este obligatorie.
(4)
Contribuţia prevăzută la alin.(2) se
colectează şi se administrează numai de către comitetul de părinţi, fără
implicarea profesorului/antrenorului care asigură instruirea elevilor la
grupă/grupe.
(5) Este interzisă implicarea
elevilor în strângerea fondurilor.
(6) Profesorului/antrenorului
îi este interzis să opereze cu aceste fonduri.
(7) Fondurile
băneşti ale comitetului de părinţi se cheltuiesc la iniţiativa acestuia sau ca
urmare a propunerii asociaţilor, însuşite de către comitet.
(8) Sponsorizarea
grupei/grupelor sau a asociaţiei sportive şcolare nu atrage după sine drepturi
în plus pentru anumiţi elevi.
(9) Se interzice
iniţierea, de către unitatea de învăţământ sau de către părinţi, a oricărei
discuţii cu elevii în vederea colectării şi administrării fondurilor comitetului
de părinţi.
CAPITOLUL VII
BENEFICIARII
DIRECȚI AI ACTIVITĂŢII
ASOCIAŢIEI
SPORTIVE ŞCOLARE
Secţiunea 1
Selecţia,
înscrierea şi instruirea elevilor
Art.33. În asociaţiile sportive şcolare îşi desfăşoară activitatea elevii unităţii
de învăţământ pentru care s-a înfiinţat asociaţia.
Art.34. Înscrierea elevilor în asociaţia sportivă şcolară se face pe bază de
cerere individuală, conform modelului aflat în Anexa
nr.1.
Art.35.
(1) Procesul
de instruire se desfăşoară pe baza planurilor şi programelor de pregătire specifice.
(2) Grupele
de elevi sportivi se constituie la începutul anului şcolar şi rămân valabile ca
nivel de pregătire, pe tot parcursul acestuia.
(3) Completarea
efectivelor se face pe parcursul întregului an şcolar cu elevi din grupele de
nivel inferior care îndeplinesc cerinţele de selecţie şi promovare sau cu elevi
transferaţi şcolar de la alte unităţi de învăţământ.
Art.36. Pregătirea elevilor sportivi se realizează pe toată durata anului
şcolar, inclusiv în vacanţele şcolare şi se eşalonează în funcţie de nivelul
grupelor şi de calendarul competiţiilor sportive.
Art.37.
(1) Procesul
de instruire sportivă se realizează prin lecţii de pregătire cu grupa şi
individual, în funcţie de vârstă, nivel
de pregătire, obiective.
(2) Orarul
lecţiilor de pregătire este aprobat de directorul unităţii de învăţământ.
(3) Activitatea
didactică cu grupa se realizează diferenţiat, ca număr de ore, potrivit
nivelului de pregătire al acesteia.
Art.38. Asociaţiile sportive şcolare pot organiza semicantonamente,
cantonamente şi tabere de pregătire sportivă, în ţară sau străinătate, în
conformitate cu reglementările legale în vigoare, pe tot parcursul anului
calendaristic.
Art.39.
(1) Conducerile unităţilor de învăţământ, învăţătorii şi profesorii
de educaţie fizică şi sport pot sprijini activitatea de pregătire a elevilor în
asociaţia sportivă şcolară.
(2) În
vederea participării elevilor la acţiuni de pregătire şi la competiţii interne
şi internaţionale, organizate în timpul anului şcolar, conducerea asociaţiei
sportive şcolare solicită conducerii unităţii de învăţământ motivarea
absenţelor elevilor, în conformitate cu prevederile Regulamentului de
organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar.
Secţiunea 2
Legitimarea şi
transferarea elevilor sportivi
Art.40. Elevii înscrişi în asociaţia sportivă şcolară sunt
legitimaţi la asociaţia sportivă şcolară şi, după caz, la asociaţiile judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti,
pe ramură de sport.
Art.41. Retragerea elevilor de la asociaţia sportivă şcolară se va face prin
cerere scrisă şi înregistrată la unitatea de învăţământ.
Secţiunea 3
Drepturile şi
obligaţiile elevilor sportivi
Art.42. Elevii din asociaţia sportivă
şcolară au următoarele drepturi, specifice activităţii sportive:
a) să beneficieze de
facilităţile şcolare stabilite prin normele Ministerului Educaţiei Naţionale;
b) să folosească în mod gratuit
echipamentul şi materialele sportive puse la dispoziţie de către unitatea de
învăţământ şi asociaţia sportivă pentru pregătirea sportivă;
c) să participe la acţiuni de
pregătire sportivă (tabere, semicantonamente şi cantonamente);
d) să primească alimentaţie de
efort pentru activitatea sportivă, în conformitate cu prevederile legale în
vigoare;
e) să beneficieze de burse şi
alte forme de sprijin material, acordate de Ministerul Educaţiei Naţionale;
f) să fie premiaţi în funcţie
de performanţele obţinute, conform normelor financiare în vigoare şi în limita
bugetului aprobat;
g) să fie selecţionaţi în
cluburi sportive;
h) să beneficieze de asistenţă
medicală, corespunzător reglementărilor în vigoare;
i) să beneficieze de asistenţă
psihologică.
Art. 43. Elevii din asociatiile sportive şcolare au următoarele obligaţii
specifice activităţii sportive:
a) să dovedească devotament
pentru culorile asociaţiei sportive şcolare;
b) să ţină la demnitatea de
elev- sportiv;
c) să frecventeze cu
regularitate lecţiile de antrenament şi să se pregătească temeinic pentru a
obţine performanţe din ce în ce mai înalte;
d) să reprezinte cu cinste asociaţia
sportivă şcolară în competiţiile interne şi internaţionale;
e) să poarte însemnele asociaţiei
sportive şcolare;
f) să respecte normele eticii
sportive şi ale spiritului de fair-play;
g) să păstreze şi să utilizeze
cu grijă materialele şi echipamentul sportiv încredinţat;
h) să fie oneşti, loiali, să
aibă o comportare civilizată;
i) să fie corecţi şi
disciplinaţi în relaţiile cu colegii şi cu personalul asociaţiei sportive
şcolare, la antrenamente, pe terenurile de sport şi în societate;
j) să cunoască şi să respecte
regulamentele întrecerilor sportive;
k) să cunoască şi să respecte
regulile şi normele pentru securitatea/ protecţia muncii (S.P.M.) şi cele de pază
şi stingerea incediilor (P.S.I.);
l) să efectueze examenul
medical periodic;
m) să respecte normele
igienico-sanitare;
n) să respecte toate
prevederile documentelor încheiate cu aociaţia sportivă şcolară;
o) să nu folosească substanţe
interzise care pot îmbunătăţi performanţa sportivă;
p) să respecte regulamentul
intern, reglementările F.S.S.U. şi reglementările M.E.N.
Secţiunea 4
Sancţiuni
Art.44.
(1) Elevii
sportivi care încalcă obligaţiile asumate faţă de asociaţia sportivă şcolară,
conform textului prezentului regulament, pot fi sancţionaţi.
(2) Sancţiunile
aplicabile elevilor sportivi sunt cele prevăzute în Regulamentele asociaţiilor
judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, pe ramură de sport de organizare
şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, adecvate specificului
asociaţiei sportive şcolare, la care se pot adăuga sancţiunile prevăzute în
regulamentele federaţiilor sportive naţionale. Sancţiunile se comunică elevilor
sportivi şi părinţilor acestora.
CAPITOLUL VIII
BAZA MATERIALĂ
ŞI FINANŢAREA ASOCIAŢIEI SPORTIVE ŞCOLARE
Art.45.
(1) Pentru
buna desfăşurare a activităţii, asociaţia sportivă şcolară beneficiază de baze
sportive proprii unităţii de învăţământ pentru care a fost înfiinţată şi de
dreptul de acces în bazele sportive care aparţin celorlalte unităţi de învăţământ preuniversitar de stat, după
desfăşurarea activităţilor de educaţie fizică şi sport ale unităţilor de
învăţământ respective şi cu acordul conducerilor acestor unităţi.
(2) Asociaţia
sportivă şcolară poate închiria, în limita fondurilor disponibile, şi alte baze
sportive.
Art.46.
(1)
Finanţarea activităţii asociaţiei sportive şcolare se realizează,
conform legii, prin:
a) aportul asociaţilor
b) repartizarea unor sume
pentru activitatea sportivă din bugetul de venituri şi cheltuieli al unităţii
de învăţământ în cadrul căreia s-a constituit;
c) alte surse.
(2) Asociaţia
sportivă şcolară poate încheia contracte cu finanţatori, persoane fizice sau
juridice române sau străine, în sensul susţinerii financiare sau materiale a
asociaţiei şi a elevilor sportivi.
CAPITOLUL IX
PROTECŢIA
MUNCII, PREVENIREA ŞI STINGEREA INCENDIILOR,
RESPECTAREA
NORMELOR IGIENICO-SANITARE
Art.47.
(1) Personalul asociaţiei
sportive şcolare are obligaţia să dispună măsurile legale în vigoare cu privire
la respectarea regulilor şi normelor de securitate/protecţia muncii, prevenirea
şi stingerea incendiilor conform reglementărilor legale în vigoare.
(2) Comitetele
pentru sănătatea şi securitatea muncii şi comisiile pentru paza şi stingerea
incendiilor, constituite la nivelul unităţii de învăţământ, asigură instruirea
şi controlează aplicarea normelor legale şi cunoaşterea acestora de către
personalul asociaţiei sportive şcolare.
Art.48.
(1) Controlul
medical al elevilor sportivi este obligatoriu şi se efectuează semestrial sau
ori de câte ori este nevoie, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
(2) Profesorii/antrenorii
şi părinţii/tutorii legali răspund de efectuarea controlului medical al
elevilor.
(3) Elevii
sportivi care nu prezintă dovada efectuării controlului medical, periodic, nu
pot participa la activităţile sportive din cadrul asociaţiei sportive şcolare.
CAPITOLUL X
RĂSPUNDEREA CONTRACTUALĂ
Art.49.
Asociații răspund pentru obligațiile
asumate în cadrul contractului de societate, iar în raport cu terții se
instituie o răspundere personală, inclusiv în faptele personale comise care
derivă din activitatea asociației.
Art.50.
Răspunderea asociației fără
personalitate juridică este exclusă, exceptând situația răspunderii solidare a
membrilor asociației.
Art.51.
Rezultatele financiare obținute prin
aportul asociaților, indiferent de natura lor, vor fi folosite în scopul dezvoltării
activității asociaţiei sportive şcolare.
CAPITOLUL XI
CLAUZE
SPECIALE
Art.52. Denunţarea unilaterală a
prezentului regulament este interzisă sub sancţiunea de daune interese.
Art.53. Retragerea unui asociat se face
la cerere.
Art.54. Litigiile dintre membrii asociatiei
sportive şcolare vor fi rezolvate exclusiv pe cale amiabilă.
CAPITOLUL XII
ÎNCETAREA
ACTIVITĂŢII
Art.55. Activitatea asociaţiei încetează:
-
prin hotărârea
Adunării generale;
-
în
imposibilitatea realizarii obiectivului contractului;
-
ca urmare a altor
clauze prevăzute de lege.
CAPITOLUL XIII
DISPOZIŢII
FINALE
Art.56. Asociația sportivă școlară are emblemă, steag, culori
și ștampilă.
Art.57. Asociația sportivă școlară se inregistreaza în
registrul sportiv pentru a primi un număr de identificare si Certificatul de
Identitate Sportivă.
Art.58. Asociația sportivă școlară deține exclusivitatea
privind:
a) dreptul asupra imaginii de grup sau individuale,
statică și în mișcare a sportivilor în echipament de concurs și de
reprezentare, când participă la competiții în numele respectivei structuri;
b) dreptul de folosință asupra emblemei, steagului,
culorilor și ștampilei;
c) drepturile de reclamă, publicitate și televiziune la
competițiile pe care le organizează sau la care participă, după caz.
Art.59. Drepturile menționate mai sus pot fi cesionate, în
condițiile legii.
Art.60. Autoritatea disciplinară se exercită potrivit Legii
nr.69/2000.
Art.61. Revocarea recunoașterii funcționării A.S.S. este de
competența M.T.S.
Art.62. Veniturile indiferent de sursă și cheltuielile de orice
natură sunt cuprinse intr-un buget anual propriu.
Art.63. Anexa nr. 1 face parte
integrantă din prezentul regulament.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu